دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» قوی‌ترین ابرقهرمانان «مارول»

قوی‌ترین ابرقهرمانان «مارول»

10 ابر قهرمان برتر: قوی‌ترین ابرقهرمانان «مارول»

 

- امروزه در عرصه‌های سینما، انیمیشن، بازی‌های ویدئویی، اسباب‌بازی و... شخصیت‌های اَبَرقهرمانی (Superheroes) جایگاه ویژه‌ای دارند. همان طور که می‌دانید، بسیاری از این ابرقهرمان‌ها ریشه در دنیای «کمیک» (داستان‌های مصور) دارند. کمپانی «مارول» (Marvel) به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کمیک نقش به‌سزایی در خلق و پرورش ابرقهرمانان مختلف داشته است. فهرستی که در این بخش به شما ارائه گشته، قوی‌ترین ابرقهرمانان مارول را معرفی کرده است. با ادامۀ این مطلب همراه باشید.

 

10- کاپیتان مارول (Captain Marvel)

کسانی که با «کاپیتان مارول» آشنا هستند، به خوبی می‌دانند که این شخصیت چه نیروی عظیمی دارد. برای اینکه بتوان نیروی او را در قالب اعداد و ارقام بیان کرد، باید عنوان کرد که در حالت تخمینی، کاپیتان مارول در شرایط عادی خود می‌تواند اجسامی با وزن 50 الی 70 تُن را از زمین بلند کند. البته از آنجایی که او قدرت جذب انرژی نیز دارد، در حالت برانگیخته حتی می‌تواند اجسامی با وزن بیش از 100 تُن را نیز جابجا کند!

 

9- نیمور (Namor)

نام این شخصیت را احتمالاً‌ کمتر شنیده‌اید. اصلی‌ترین لقب او «زیردریایی» (Sub-Mariner) است. همان طور که از لقبش بر می‌آید، قلمروی اصلی او دنیای زیرِ آب است. نیروی او را در قالب اعداد و ارقام نمی‌توان بیان کرد،‌ فقط باید به همین میزان بسنده کرد که طبق اطلاعات ذکر شده در کمیک‌های مارول، در زیرِ دریا هیچ موجود زنده‌ای به اندازۀ «نِیمور» قدرت ندارد.

 

8- روگ (Rogue)

«روگ» یکی از اعضای شاخص گروه «مردان ایکس» (X-Men) است. یکی از توانایی‌های خارق‌العادۀ او جذب نیرو و انرژی از اجسامی است که آن‌ها را لمس می‌کند. برای مثال، اگر یک ابرقهرمانِ دارای قدرتِ فراوان را لمس کند، می‌تواند خودش هم مثل او به نیرویی باورنکردنی دست پیدا کند. به لطف همین ویژگی، روگ با جذب نیرو و انرژی از سایرین، به مرور زمان دارای قدرت زیادی شده که بخشی از این نیرو درون وجودش جاودانه گشته‌ است. برای روگ، در شرایط ویژه، قدرت بلند کردن و جابجایی اجسامی با وزن بیش از 100 تُن تخمین زده شده است.

 

7- ثینگ (The Thing)

«ثینگ» یا «تینگ» یکی از اعضای اصلی گروه «چهار شگفت‌انگیز» (Fantastic Four) است. جدای از قدرت ذاتی (که البته طی یک حادثه آن را به دست آورده)‌ ثینگ با انجام تمرینات خاص، در طی سال‌های متمادی قدرت خود را چند برابر نیز کرده است. طبق تخمین‌ها،‌ بلند کردن اجسامی با وزن بیش از 100 تُن برای ثینگ کار خیلی دشواری نیست. البته یک نکته را نیز باید در نظر داشت. با توجه به اینکه ثینگ شخصیتی نامیرا و بدون مرگ است، می‌توان انتظار داشت با انجام تمرینات بیشتر در طی سال‌های پیشِ رو، او حتی به درجات بالاتری از قدرت دست پیدا کند.

 

6- واندر من (Wonder Man)

«واندر من» یکی دیگر از شخصیت‌هایی است که احتمالاً نامش را کم شنیده‌اید. با اینکه ذکر شده منشاء نیروی او انرژی یونی است، ولی هنوز در ماهیت و ظرفیت تمامی قدرت‌های او تردیدهایی وجود دارد. برای نشان دادن محدودۀ قدرت او می‌توان به نقل قولی از «کاپیتان آمریکا» (Captain America) اشاره کرد که قدرت واندر من را با قدرت «ثور» (Thor) مقایسه کرده است. هرچند به نظر می‌رسد کاپیتان در این زمینه کمی اغراق کرده باشد.

 

5- نوا (Nova)

در نگاه ساده، «نُوا»‌ را هم می‌توان در گروه شخصیت‌هایی جای داد که توانایی بلند کردن و جابجایی اجسامی با وزن بیش از 100 تُن را دارند. ولی در نگاه دقیق‌تر، نمی‌توان حد و مرز خاصی برای محدودۀ قدرت نوا تخمین زد. منشاء نیروی او، نوعی خاص از انرژی کیهانی است که گاه حتی بی‌نهایت ارزیابی شده است.

 

4- هرکول (Hercules)

شاید شخصیت «هرکولِ» توصیف شده در دنیای مارول را نشناسید، ولی قطعاً نام این شخصیت اسطوره‌ای را حداقل چند بار در طول عمر خود شنیده‌اید. این شخصیت که اصالتش به افسانه‌ها و اساطیر یونان باستان باز می‌گردد، در دنیای مارول هم «ما به اِزا» دارد. ماهیت هرکول را «نیمه خدا – نیمه انسان» می‌دانند. فکر کنم اشاره به همین جنبۀ «نیمه‌ خدایی» برای نشان دادن میزان نیرو و قدرتش کافی باشد.

 

3- سنتری (Sentry)

یکی دیگر از ناشناس‌های فهرست حاضر. برای نشان دادن میزان قدرت «سِنتری» می‌توان به یک مقایسۀ ساده اشاره کرد. شخصیت «سوپرمن» (Superman) را حتماً می‌شناسید. سوپرمن یکی از مخلوقات کمپانی «دی‌سی» (DC) [رقیب مارول] است که خیلی از شما با نیروهای خارق‌العادۀ او آشنا هستید. حالا به این نکته توجه کنید که بسیاری از کارشناسان و طرفداران پر و پا قرص دنیای کمیک، سنتری را سوپرمنِ دنیای مارول تلقی می‌کنند و حتی در برخی زمینه‌ها او را برتر از سوپرمن می‌دانند. خُب، فکر کنم به اندازۀ کافی به قدرت سنتری پی بردید.

 

2- ثور (Thor)

«ثور»، «تور» یا «خدای صاعقه» (god of Thunder) در رتبۀ دوم فهرست حاضر قرار دارد. خوشبختانه،‌ به لطف حضور در فیلم‌ها و آثار انیمیشنی متعدد، ثور شخصیتی نسبتاً شناخته شده برای ماست و آنچنان نیاز به معرفی ندارد. در دنیای مارول، غیر از یک استثنا که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، هیچ اَبَرقهرمانی را نمی‌توان یافت که یارای مقاومت در برابر «ثور» را داشته باشد. لطفاً توجه داشته باشید که در جملۀ پیش از لفظ «ابرقهرمان‌» (Superhero) استفاده شد، نه «ابرشرور» (Supervillain).

 

1- هالک (The Hulk)

«هالک» چقدر زور دارد؟ واقعاً نمی‌توان حد و مرزی برای حیطۀ قدرت هالک مشخص کرد. شاید گوشه چشمی از قدرت او، توانایی مبارزۀ پایاپای و حتی شکست دادن ابرقهرمانی همچون ثور باشد. بله، حتی ثور هم گاهی اوقات از هالک حساب می‌برد. «بروس بنر» (Bruce Banner) دانشمند آرام و منطقی، پس از عصبانی شدن و تبدیل شدن به هالک نیرومند، به چنان قدرتی دست می‌یابد که آوازه‌اش در سراسر کهکشان پیچیده است. از آنجایی که هالک هوشِ چندان بالایی ندارد، باید به همۀ شخصیت‌ها، اعم از «ابرقهرمان» و «ابرشرور» هشدار داد که با این غول سبز در نیافتند، چون برای هالک در حالت کاملاً عصبانی، «دوست» و «دشمن» فرق چندان زیادی با هم ندارند.

 


منبع: رده‌بندی شخصیت‌ها و بخشی از اطلاعات از وب‌سایت «سی‌بی‌آر» (cbr.com) استخراج شده است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده