خرید از سراسر دنیا


» قوی ترین ابرقهرمانان «دی سی»

قوی ترین ابرقهرمانان «دی سی»

10 قهرمان برتر: قوی ترین ابرقهرمانان «دی سی»

 

- چنانچه صنعت «کمیک» (داستان های مصور) آمریکا را دارای دو غول تصور کنیم، یکی از این دو غول کمپانی «دی سی» (DC) و دیگری کمپانی «مارول» (Marvel) خواهد بود. در ادامه این مطلب نگاهی داشته ایم به قوی ترین ابرقهرمانان «دی سی». لطفاً توجه داشته باشید که از لحاظ دسته بندی، عموماً «اَبَرقهرمان ها» (Superheroes) در دسته ای جدا، و «اَبَرشرورها» (Supervillains) در دسته ای مجزا مورد ارزیابی قرار می گیرند. در فهرست زیر، مِلاک اصلی گزینش ها برخورداری از هویت «ابرقهرمانی» بوده است و شخصیت های مطلقاً «ابر شرور» از دایره انتخاب خارج شده اند.

 

10- مون-ال (Mon-El)

«مون-اِل» اصالتاً اهل سیاره ای موسوم به «دکسم» (Daxam) است. اهالی این سیاره کم و بیش دارای قدرت های مشابهی نظیر قدرت های «سوپرمن» (Superman) هستند. مون-اِل به عنوان یکی از شاخص ترین اهالی دکسم، دارای چنان قدرتی است که سابقه رقابت پایاپای با نزدیکان نیرومند سوپرمن از قبیل «سوپرگِرل» (Supergirl) و «سوپربوی» (Superboy) در پرونده سوابقش دیده می شود.

 

9- زن شگفت انگیز (Wonder Woman)

به لطف فیلم سینمایی «زن شگفت انگیز» (محصول سال 2017 میلادی)، حالا خیلی از مردم عادی نیز با شخصیت «زن شگفت انگیز» یا «واندِر وُمَن» آشنا هستند و نسبت به برخی از قدرت های شاخص او شناخت نسبی دارند. خیلی اوقات، زن شگفت انگیز به صورت ابرقهرمانی دارای قدرتی تقریباً هم تراز با سوپرمن ارزیابی شده است، ولی از آنجایی که این دو شخصیت تقابلِ رو در روی آن چنان جدی با هم نداشته اند، هنوز نمی توان در مورد نهایتِ قدرتِ زن شگفت انگیز استنباطی دقیق داشت.

 

8- مارشن من هانتر (Martian Manhunter)

«مارشن من هانتر» علاوه بر برخورداری از قدرت های برجسته ذهنی، دارای برخی قدرت های مشابه سوپرمن نیز هست. با اینکه خیلی از اوقات او را به عنوان شخصیتی فرعی و زیرِ سایه ابرقهرمانان شاخص دیگر ترسیم نموده اند، ولی هر گاه پای مبارزه و نبرد به میان آمده، مارشن من هانتر به خوبی توانسته قدرت های فراوان خود را به رخ سایرین بکشد.

 

7- اوریون (Orion)

«اوریون» از لحاظ رگ و ریشه، فرزند یکی از قدرتمندترین ابرشرورهای دنیای کمیک به نام «دارک ساید» (Darkseid) است ولی از لحاظ ذات باطنی،‌ در مجموع شخصیتی مثبت و ابرقهرمان تلقی می شود. برای اوریون گاه قدرتی چنان زیاد متصور شده اند که انگار او توانایی هماوردی با ابرقهرمانانی نظیر «زن شگفت انگیز» و «سوپرمن» را دارد.

 

6- پاور گرل (Power Girl)

«پاور گرل» پسر عموی سوپرمن است. طبیعتاً او هم به مانند پسر عموی خود دارای یک سری قدرت های ویژه است که بسیاری از این قدرت ها در دو ابرقهرمان مشابه هستند. اما پاور گرل یک مزیت دارد که حتی سوپرمن هم فاقد آن است؛ او بر خلاف سوپرمن، در برابر ماده «کریپتونایت» (Kryptonite) ضعف نشان نمی دهد. البته پاور گرل هم در برابر طلسم ها و جادوهای قوی مصونیت ندارد.

 

5- بیزارو (Bizzaro)

«بیزارو» از خیلی لحاظ کپی شخصیت «سوپرمن» است؛ البته یک کپی نه چندان مرغوب. در حالی که حتی از لحاظ لباس و پوشش، بیزارو شبیه به سوپرمن است، ولی از لحاظ قدرت و نیرو،‌ توانایی‌ های او گاهاً نقطه مقابل و معکوس توانایی های سوپرمن است. بزرگترین نقطه ضعف بیزارو که او را در درجه ای پایین تر از سوپرمن قرار می دهد، بلاهت و نادانی ذاتی بیزارو است. ناگفته نماند که بیزارو گاهی اوقات نیز به صورت شخصیتی منفی و «ابرشرور» ترسیم شده است. با این حال، او ذاتاً شخصیتی بدجنس نیست و علی رغم تمام خرابکاری های خواسته و ناخواسته اش، باز هم می توان او را در بعضی جاها یک «ابرقهرمان» قلمداد کرد.

 

4- شزم (Shazam)

«شزم» یک نام دیگر هم دارد: «کاپیتان مارول» (Captain Marvel). تعجب نکنید، کاپیتان مارول دنیای «دی سی» به طور کل با کاپیتان مارول دنیای «مارول» فرق دارد. شزم نیروهای فراوانی دارد که ذکر تمام آن ها از حوصله این مطلب خارج است. با این حال، این نکته را مدّ نظر داشته باشید که از لحاظ میزان قدرت، خیلی ها او را نزدیک ترین شخصیت به «سوپرمن» می‌ دانند.

 

3- سوپرمن (Superman)

خیلی از شخصیت‌ های بالاتر ذکر شده، با شخصیت «سوپرمن» مقایسه شده اند که همین مسئله نشانگر اهمیت این شخصیت است. به عنوان یکی از شاخص ترین ابرقهرمانان تاریخ کمیک، سوپرمن آن قدر توانایی های گوناگون دارد که شاید نتوان همه آن ها را به سادگی فهرست کرد. شاید شاخص ترین قدرت های او را بتوان «توانایی پرواز»، «سرعت غیرقابل تصور»، «نیروی شگفت انگیز برای جابجایی اجسام سنگین»، «چشمان مجهز به اشعه لیزر»، «دمیدنِ با شدتِ هوای سرد از دهان (با توانایی انجمادزایی)» و «ضد گلوله بودن» قلمداد کرد. راستی،‌ یکی از اصلی ترین القاب او «مرد پولادین» (Man of Steel) است.

 

2- دمیج (Damage)

«دمِیج» هم از جمله شخصیت هایی است که گاه به صورت یک «ابرقهرمان» و گاه به صورت یک «ابرشرور» معرفی شده است. قدرت دمیج چقدر است؟ فقط در یکی از قدرت نمایی های تصویر شده در دنیای «دی سی»، نیروی هیولاوار دمیج چنان ترسیم شده که وی لشکری عظیم متشکل از پیشرفته ترین سلاح ها، تانک ها و جنگنده های هوایی را در ظرف مدتی قریب به یک ساعت به طور کل نابود کرده است!

 

1- اسپکتر (Spectre)

در خیلی از منابع، «اسپکتر» را قوی ترین موجود دنیای «دی سی» معرفی کرده اند. اسپکتر از اساس ماهیتی جادویی دارد. گاه او را به صورت «روح انتقام جوی خدا» (God’s Spirit of Vengeance) معرفی کرده اند و همین لقب به خوبی می تواند نشان دهنده میزان قدرت تقریباً نامحدود اسپکتر باشد. قدرت او به قدری زیاد است که در گذر زمان، بسیاری از ابرقهرمانان و ابرشرورهای بسیار قَدَر قدرتِ دی سی، به سادگیِ آبِ خوردن مغلوب وی شده اند.

جسم و جان اسپکتر در مقابل اکثرِ قریب به اتفاقِ تهاجمات فیزیکی مصون است، فقط در مواردی بسیار استثنایی، این «بتمن» (Batman) بوده که توانسته با شگردهای خاص خود، تهاجم فیزیکی نسبتاً موفق بر روی اسپکتر داشته باشد.

در پایان باید به این نکته هم اشاره کرد، از آنجایی که اسپکتر خیلی اوقات جنبه های شخصیتیِ تاریک و منفی از خود نشان داده، شاید صحیح تر باشد که او را یک «ضد قهرمان» (Anti-Hero) قلمداد کرد (در تعریفی ساده، «ضد قهرمان» قهرمانی است که ذاتاً تمایل دارد برای رسیدن به مقاصد و اهداف نیک تلاش کند، ولی در این راه، گاهاً‌ از روش ها و شیوه های غیراخلاقی، هنجارشکنانه و خلاف عرف نیز برای پیشبرد امیالش استفاده می کند).

 

 

منبع: رده بندی شخصیت ها و بخشی از اطلاعات از وب سایت «cbr.com» استخراج شده است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده