دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» زیباترین گل های دنیا

زیباترین گل های دنیا

10 گل برتر: زیباترین گل های دنیا

 

- همان طور که می دانید، مقوله «زیبایی» مقوله ای است که نمی توان برای آن معیار سنجش خاصی در نظر گرفت. به بیان ساده تر، زیبایی را باید مقوله ای مبتنی بر سلیقه دانست. بر همین اساس، چیزی که از نظر یک نفر ممکن است بسیار زیبا تلقی شود، از نظر فردی دیگر ممکن است ظاهری عادی و حتی نه چندان زیبا داشته باشد.

با این حال، در خیلی موارد، سلایق آدم‌ های گوناگون پیرامون «مبحث زیبایی» دارای اشتراکات زیاد است. مثلاً، از نظر اکثر قریب به اتفاق مردم، «گل» برجسته ترین نماد زیبایی است، تا جایی که اجسام و حتی اشخاص زیبا را گاهاً به گل تشبیه می کنند.

حالا که «گل» نماد زیبایی است، زیباترین گل ها کدامند؟ باز هم باید به سلیقه اکثریت رجوع کنیم. در فهرست زیر، تعدادی از زیباترین گل های دنیا معرفی شده اند. لطفاً توجه داشته باشید که در این فهرست، گل هایی که بسیار خاص، استثنایی، نادر و کمیاب هستند، در دایره انتخاب وارد نشده اند. به عبارت دیگر، گل های ذکر شده در فهرست زیر را می توان زیباترین گل های دنیا از دید عامه مردم دانست.

 

10- شکوفه گیلاس (Cherry Blossom)

خیلی از مردم دنیا، کشور «ژاپن» را به عنوان کشور «شکوفه های گیلاس» می شناسند. آوازه ژاپن در این زمینه به قدری عالم گیر است که هر ساله جشنواره های متنوعی با محوریت شکوفه های گیلاس در اقصی نقاط ژاپن برگزار می شود. چنانچه تا به حال در یکی از این جشنواره ها شرکت نکرده اید، کافی است در اینترنت نگاهی به عکس های باغ های گیلاس ژاپنی در فصل بهار بیاندازید،‌ تا متوجه زیبایی خیره کننده شکوفه های گیلاس شوید.

 

9- پرنده بهشتی [استرلیتزیا] (Bird of Paradise)

با نگاه کردن به ظاهر این گل، پی بردن به علت نامگذاری آن کار دشواری نیست. بله، ظاهر این گل، به یک پرنده زیبا شباهت بسیار دارد. جالب است بدانید، «Bird of Paradise» یا «مرغ بهشت» نام تیره ای از پرندگان بسیار زیبا هم هست که احتمالاً‌ تصاویر این پرندگان خارق العاده را در مستندهای تلویزیونی به دفعات دیده اید.

 

8- قلب خونین (Bleeding Heart)

قلب، عشق، زیبایی؛ گل «قلب خونین» می‌ تواند یادآور تمام این واژه های احساس برانگیز باشد. ظاهر این گل، شبیه به قلبی است که انگار قطره ای خون یا اشک از آن در حال چکیدن است. بر همین اساس، شاید بتوان آن را نماد یک «قلب شکسته» یا «قلب زخم خورده» هم دانست. گل قلب خونین دارای تنوع رنگ هم هست؛ این گل را با رنگ های صورتی، زرد،‌ قرمز و سفید می‌ توان در طبیعت یافت.

 

7- کوکب (Dahlia)

با شنیدن نام «کوکب» شاید خیلی از ما به یاد درس و داستان «کوکب خانم‌» در کتاب فارسی دوم دبستان بیافتیم:) ولی کوکب، بسیار قبل تر از آنکه نام «کوکب خانم»‌ باشد،‌ نام گلی بسیار زیبا بوده است. در دنیا،‌ 42 گونه گیاهیِ کوکب وجود دارد. این گل را می توان هم در اندازه های کوچک و هم در اندازه های بزرگ پرورش داد. از دیگر سو، کوکب تنوع رنگی بسیار فراوان دارد و آن را در طبیعت، در تمامی رنگ ها (به استثنای آبی) می توان یافت.

 

6- نیلوفر آبی (Water Lilies)

یکی از القابی که گل «نیلوفر آبی» دارد «ملکه گل های آبی» است. توجه داشته باشید که در نام «نیلوفر آبی»، واژه «آبی» به «آب» ارتباط دارد نه رنگ «آبی». دلیلش هم مشخص است: این گل در آب رشد و نمو پیدا می کند. البته باید اشاره کرد که نیلوفر آبی در زمره معدود گل هایی هم هست که به طور طبیعی به رنگ «آبی» می توان آن ها را یافت. به غیر از آبی، دیگر رنگ بندی های طبیعی این گل عبارتند از: صورتی،‌ سفید، زرد، نارنجی و ارغوانی.

 

5- گازانیا (Gazania)

خاستگاه اصلی گل «گازانیا» کشور «آفریقای جنوبی» است. یکی از القاب جالب توجه این گل، «گل گنج» است. بله، این گل از لحاظ زیبایی، واقعاً گنجینه ای برای خود است. گلبرگ های گل گازانیا معمولاً تک رنگ نیستند بلکه شامل طیف های رنگی می شوند. تنوع رنگی این طیف ها هم نسبتاً زیاد است؛ نارنجی، زرد، قرمز، صورتی و سفید، شاخص ترین طیف های رنگی گل گازانیا هستند.

 

4- ثعله باقلا [لوتوس] (Lotus)

«ثعله باقلا» از لحاظ ظاهر و محل رشد (درون آب) شباهت های زیادی به گل «نیلوفر آبی» دارد و به همین خاطر گاهاً با گل نیلوفر آبی اشتباه گرفته می شود. نامی که در زبان فارسی به عنوان معادل برای این گل در نظر گرفته شده هم کمی عجیب و «سخت تلفظ» است. شاید به همین خاطر باشد که «ثعله باقلا» را فارسی زبانان با نام های دیگری چون «لاله مردابی»، «باقلای مردابی»، «لاله تالابی»، «سله باقلا» و «لوتوس» نیز خطاب قرار می‌ دهند.

 

3- لاله (Tulips)

همان طور که کشور «ژاپن» را کشور «شکوفه های گیلاس» می دانند، خیلی از مردم، کشور «هلند» را نیز به عنوان «سرزمین لاله ها» ‌می شناسند. هلند، به عنوان یکی از بزرگترین پرورش دهندگان گل لاله، درآمد بسیار زیادی از طریق فروش و نمایش لاله ها دارد. جشنواره لاله ها که به طور منظم و سالانه در شهر آمستردام هلند برگزار می شود، یکی از مهم ترین جشنواره های بین المللی دنیاست که هر سال در ماه ژانویه، خیل عظیمی از جهانگردان دوستدار زیبایی را از اقصی نقاط دنیا روانه کشور هلند و شهر آمستردام می کند. بله، گل لاله از لحاظ زیبایی‌ چنین ظرفیت عظیمی دارد.

 

2- ارکیده (Orchid)

در جهان،‌ بیش از 25000 گونه گیاهیِ «اُرکیده» وجود دارد؛ بر همین اساس، ارکیده را بزرگترین خانواده گیاهان گلدار می دانند. ارکیده ها از هر لحاظ تنوع دارند. بعضی از آن ها کوچک هستند و برخی دیگر بزرگ. بعضی از آن ها عمر کوتاه دارند و برخی دیگر دارای عمر طولانی هستند. یکی دیگر از ویژگی های جالب گل ارکیده، رنگ درخشان و جذاب گلبرگ های این گل است. رنگی که به شدت جلب توجه می کند و زیبادوستان را به سوی خود می کشاند. ناگفته نماند که تنوع رنگ گل ارکیده نیز بسیار زیاد است.

 

1- رُز (Rose)

گل «رُز»، نماد «عشق»،‌ «دوستی» و «محبت» است. به احتمال زیاد، گل رُز را باید مشهورترین، محبوب ترین و پرمتقاضی ترین گل دنیا تلقی کرد. گونه هایی از این گل که در ایران با نام «گل محمدی» یا «گل سرخ» از آن یاد می شود و در فرآیند گلاب گیری مورد استفاده قرار می گیرد، دارای چنان بوی مطبوعی است که انسان را مدهوش می سازد. اما زیبایی گل رُز، خود مقوله ای کاملاً مستقل و مجزاست.

شاخص ترین رنگ های گل رز، قرمز، صورتی، زرد، سفید و نارنجی هستند ولی گاهاً رنگ های دیگرِ این گل را نیز در طبیعت می توان یافت. تنها رنگ هایی که به طور طبیعی گل رُز نمی تواند آراسته به آن ها باشد، رنگ های سیاه و آبی هستند. البته گل هایی موسوم به «رُز سیاه» گاهاً در گل فروشی ها عرضه می شوند که از قضا در عین کمیاب بودن، بسیار هم پرطرفدار هستند، ولی باید توجه داشت که این گل ها در اصل آراسته به رنگ قرمز یا ارغوانی بسیار تیره هستند، نه رنگ سیاه خالص.

شاید پیرامون گل رُز یا گل سرخ، زیباترین توصیف را «سهراب سپهری» شیرین سخن داشته است:

«کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ

کار ما شاید این است

که در افسون گل سرخ شناور باشیم»

                                       

منبع: رده بندی فهرست فوق و بخشی از اطلاعات مطلب از وب سایت «themysteriousworld.com» استخراج شده است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده