بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» «بنز»، «مرسدس بنز»،‌ «دایملر بنز»: آشنایی با ریشه و منشاء نام خودروی محبوب آلمانی

«بنز»، «مرسدس بنز»،‌ «دایملر بنز»: آشنایی با ریشه و منشاء نام خودروی محبوب آلمانی

با منشاء نام خودروی محبوب آلمانی بیشتر آشنا شوید (بنز، مرسدس بنز، دایملر بنز)

 

- نام خودروی «بنز» را همه ما شنیده ایم و خیلی از ما عاشق این خودرو هستیم، ولی تا چه اندازه با ریشه و منشاء این نام آشنایی داریم؟ با مطالعه ادامه این مطلب، می توانیم کمی بیشتر با ریشه و منشاء نام این خودروی محبوب آلمانی آشنا شویم.

 

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو، نابغه و مهندس آلمانی «کارل بنز» (Karl Benz یا Carl Benz) مخترعِ نخستین اتومبیل در دنیا بوده است (البته بعضی از کارشناسان نیز «هنری فورد» [Henry Ford] آمریکایی را به عنوان مخترع نخستین اتومبیل قبول دارند). کارل بنز که در سال 1883 میلادی شرکتی صنعتی تحت عنوان «بنز اَند سی.» (.Benz and Cie) تأسیس نموده بود، در سال 1885 کار طراحی و ساخت خودرویی سه چرخ به نام «بنز پَتِنت-موتورواگِن»‌ (Benz Patent-Motorwagen) را به اتمام رساند و در سوم جولای 1886، به طور رسمی از این اختراع بزرگ رونمایی کرد. بدین ترتیب، نام کارل بنز در تاریخ به عنوان یکی از اصلی ترین بنیانگذاران صنعت خودرو به ثبت رسید.

امروزه بِرَند «بنز» برَندی بسیار مشهور و شناخته شده در سراسر جهان است ولی نباید فراموش کرد که این برَند را با نام‌ های دیگری هم می‌ شناسند؛ نام هایی از قبیل «مرسدس بنز» (Mercedes-Benz) و «دایملر بنز» (Daimler-Benz).

عدد فرشته 1403در فراوانی، عشق و موفقیت مطلب مرتبط عدد فرشته 1403در فراوانی، عشق و موفقیت

«مرسدس آدرییِنه رومانا مانوئلا یلینک»‌ (Mercedes Adrienne Ramona Manuela Jellinek) که در خانواده و در محافل خودمانی بیشتر با نام «مرسدس» (Mercedes) مورد خطاب قرار می‌گرفت، دختر تاجری سرشناس به نام «امیل یلینک» (Emil Jellinek) بود. یلنیک علاوه بر تجارت، در سیاست و ورزش (اتومبیل ‌رانی) نیز فعالیت‌هایی داشت. او در زمینه فروش و بازاریابی خودروهای شرکت «دِ اِم گِ» (DMG) فعالیت های عمده داشت. «د ام گ» مخفف عبارت «دایملر-موتورن-گِزِلشافت» (Daimler-Motoren-Gesellschaft) و نام یک شرکت خودروسازی آلمانی بود. این شرکت در سال 1890 میلادی توسط «گوتلیب دایملر» (Gottlieb Daimler) و «ویلهلم مایباخ» (Wilhelm Maybach) تأسیس شده بود. هم دایملر و هم مایباخ، هر دو مهندسانی خبره بودند که در عرصه صنعت حرف های زیادی برای گفتن داشتند. دایملر بیشتر در زمینه طراحی صنعتی تخصص داشت و مایباخ نیز بیشتر در زمینه طراحی و ساخت موتورِ خودرو ماهر بود.

امیل یلینک نام «مرسدس» را خوش یُمن می دانست و آن قدر به این نام علاقه داشت که نام خودروهای مسابقه ای شخصی، نام عمارت های تحت مالکیت خود، نام خودروهایی که می فروخت و نام خیلی چیزهای دیگرِ منسوب به خود را مرسدس گذاشته بود.

با گذشت زمان، یلینک با سردمداران و تصمیم گیران شرکت «د ام گ» روابط گسترده پیدا کرد. بعدها، به اصرار او،‌ نام «مرسدس» به نام یکی از شاخص‌ ترین موتورهای اتومبیل که توسط شرکت «د ام گ» تولید شده بود اضافه شد و این موتور با نام «دایملر-مرسدس» (Daimler-Mercedes)‌ مشهور گشت.

اما در سال 1926 میلادی، در پی انعقاد یک قرارداد، دو شرکت خودروسازی «د ام گ» و «بنز اَند سی.» با هم ادغام گشتند و به موجب همین ادغام، مدتی بعد، نام ها و برندهایی از قبیل «مرسدس بنز» و «دایملر بنز» متولد شدند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده